golovan.ua

golovan.ua

вторник, 31 октября 2017 г.



І знову Полтавська обласна рада…

І.Т.Чорний

Вчора побачив в мережі інформацію про те, що Полтавська обласна рада своїм рішенням від 12.10.2017 року за № 569 погодила Держгеонадрам України надання без проведення аукціону ТОВ "Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ" спецдозволу на користування надрами - видобування вуглеводнів (та супутніх компонентів) на Північно-Яблунівському родовищі (Полтавська область).
І начебто нічого дивного, однак, щоб побачити всі цікавники - треба ознайомитися зі змістом самого рішення.
Так в п. 2 рішення вказано, що "До особливих умов спеціального дозволу на користування надрами включити пункт: "Протягом терміну дії спеціального дозволу на користування надрами Північно-Яблунівського родовища укладати з місцевими органами влади Полтавської області угоди на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної інфраструктури, шляхів місцевого значення та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища".
Цікаво, а депутати полтавської обласної ради взагалі читають чинне законодавство України? Наприклад, статтю 19 Конституції, де вказано, що "правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством" та що "органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".



Хоча, якщо подивитись безпосередньо текст рішення, то стає зрозумілим, що читання приписів нормативних актів у депутатів Полтавської обласної ради - не користується попитом, однак це компенсується "творчим підходом", на кшталт послатися в рішенні на приписи п. 5 статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування", скоріш за все, для обґрунтування пречудового за змістом п. 2 рішення. Ну кому яка різниця, що п. 5 статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначає повноваження в галузі бюджету, фінансів і цін виконавчих органів сільських, селищних, міських рад і цей пункт не має жодного відношення ані до обласних рад, ані до питання погодження надання надр у користування.

Кому яка різниця, що п. 5 статті 28 вказаного вище закону визначає, що саме виконавчі органи сільських, селищних та міських рад залучають на договірних засадах кошти підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на відповідній території, та кошти населення, а також бюджетні кошти на будівництво, розширення, ремонт і утримання на пайових засадах об'єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.
Кому яка різниця, що обласна рада не має повноважень на формулювання будь-яких особливих умов користування надрами, а ті "особливі умови", що сформульовані Полтавською обласною радою жодним чином не співвідносяться з "особливими умовами", про які йдеться в Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами (п. 10), адже відповідно до приписів чинного законодавства, особливі умови - то є частина Угоди про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем, що передбачає:
Кому яка різниця, що залучення на договірних засадах - то є наслідок домовленості сторін договору виходячи із принципу свободи договору, а не примус третьої сторони, яка використовує фактичну залежність надрокористувача для своїх власних інтересів та інтересів третіх осіб. • вимоги до ефективності робіт; • сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; • порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; • види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; • підстави для припинення діяльності, пов'язаної з використанням ділянки надр.
Також дуже цікаво, як вчинить Держгеонадра України, адже маємо хрестоматійний приклад зазіхання органом місцевого самоврядування на повноваження органу державної влади.
Дуже цікаво було б з'ясувати думку Генеральної прокуратури України з цього питання з огляду на приписи статті 189 КК України, адже маємо фактично задокументовану вимогу вчинення (протягом строку дії спеціального дозволу на користування надрами) дій майнового характеру під погрозою обмеження прав та інтересів надрокористувача.
Адвокат, партнер АО "Головань і Партнери" І. Т. Чорний


Комментариев нет:

Отправить комментарий